Ανακοίνωση της Ο.ΠΑ.Κ. για τα μέτρα που λαμβάνει η διαχειρίστρια εταιρεία των αεροδρομίων της χώρας μας για καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΓΙΚΩΝ ΚΥΠΡΟΥ

ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Η Οργάνωση Παραπληγικών Κύπρου χαιρετίζει τα αυστηρά μέτρα που λαμβάνει η διαχειρίστρια εταιρεία των αεροδρομίων της χώρας μας για προστασία των χώρων στάθμευσης οι οποίοι προορίζονται για στάθμευση οχημάτων που μεταφέρουν άτομα με αναπηρίες και των χώρων των αεροδρομίων γενικά από την παράνομη στάθμευση. Είναι ίσως η μόνη περιοχή στη χώρα μας όπου υπάρχει αυστηρή επιτήρηση και καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης και θεωρούμε την τακτική τους ως παράδειγμα προς μίμηση, ειδικά το μέτρο ρυμούλκησης και απομάκρυνσης οχημάτων τα οποία είναι σταθμευμένα παράνομα. Ένα μέτρο το οποίο εφαρμόζεται σε πολλές ανεπτυγμένες χώρες οι οποίες επιλέγουν να λαμβάνουν αυστηρά μέτρα εναντίον όσων σταθμεύουν παράνομα όπως επίσης και το μέτρο ακινητοποίησης οχημάτων. Τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε διαπιστώσει με ανησυχία τη μονοδιάστατη προβολή στον Τύπο περιπτώσεων ατόμων που έχουν παράπονο για τον αυστηρό τρόπο αντίδρασης της εταιρείας διαχείρισης των αεροδρομίων σχετικά με περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης ειδικά σε χώρους στάθμευσης ατόμων με αναπηρία. Γνωρίζουμε όλοι ότι αυτή η συμπεριφορά είναι παράνομη βάση των νόμων της χώρας μας και όσοι συμπεριφέρονται έτσι, καταπατούν δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες δημιουργώντας τους εμπόδια συμμετοχής στη ζωή. Μας ενοχλεί άραγε ότι μια ιδιωτική εταιρεία προσπαθεί να επιβάλει τη νομοθεσία (και φαίνεται να τα καταφέρνει πολύ καλά) και να καταπολεμήσει απαράδεκτη και παράνομη συμπεριφορά την οποία συνηθίσαμε να συναντούμε σχεδόν παντού; Αν οι αντιδράσεις προκαλούνται από τη διαδικασία πληρωμής προστίμου αυτό δεν είναι λόγος για να δαιμονοποιούμε την προσπάθεια ενός οργανισμού για αυστηρή τήρηση των νόμων της χώρας μας, ειδικά για την παράνομη στάθμευση αλλά θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Καλούμε την πολιτεία να παραδειγματιστεί από την αποφασιστικότητα της Hermes Airports στο θέμα επιβολής του σεβασμού των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες και ειδικά των χώρων στάθμευσης που προορίζονται για αυτούς και τα πεζοδρόμια.

Τονίζουμε ότι η Hermes Airports διατηρεί πολύ ψηλά τον πήχη στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης των ατόμων με αναπηρίες που ταξιδεύουν αεροπορικώς και το αρμόδιο τμήμα της εταιρείας αυτής είναι ίσως το καλύτερα καταρτισμένο τμήμα στην εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρίες στη χώρα μας. Παρέχουν εκπαίδευση σε εκατοντάδες στελέχη εταιρειών και κυβερνητικών υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρίες βάση των προνοιών του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1107/2006 για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία & ατόμων με μειωμένη κινητικότητα που ταξιδεύουν αεροπορικώς ενώ εξυπηρετούν περισσότερα από 50,000 άτομα με μειωμένη κινητικότητα κάθε χρόνο στα αεροδρόμια της χώρας μας.

30 Οκτωβρίου 2014